Na začátku si prozraďme to největší tajemství.
Nečekejte, že zákazník něco udělá za vás, obchod uzavírá obchodník!
Samozřejmě, že se někdy stává, že vám zákazník řekne: „Váš produkt chci“. Ale na to se nespoléhejte, role jsou jasně rozdělené. Kočka také honí myš a ne naopak. Jinak hrozí, že vám obchod vezme nějaký pohotovější obchodník.
Když se obchodník nepokusí uzavřít obchod, je to jako kdyby útočník v hokeji vůbec nestřílel na branku, ale jen bruslil s pukem po ledě.
Je celkem možné, že obchodník už tolikrát slyšel „NE“, že se bojí dalšího odmítnutí. Je také možné, že obchodník neví, jak zvládat situace, kdy zákazník řekne: „Musím si to ještě rozmyslet“. Obchodník může mít pocit, že by neměl být otravný a moc na zákazníka tlačit. To všechno je špatně pochopená role obchodníka.
Šelmy nejsou mírumilovní býložravci. Ani obchodník není žádná krotká profese a nemůže být pasivní a čekat, co se stane.
Vytvořte sami pro sebe ten správný okamžik a buďte „osobou činu“.
Uzavírejte tak často, jak jen je to možné.
Hodně úspěchů v prodeji!
Inspirováno knihou „Zaslúžené dary predaja“ od Pavola Timka
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář