TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

23.9.2024 by Jana Guráňová Napište komentář

Jak obnovit chuť obchodovat?

Co si budeme povídat, obchod není vždy jednoduchý, člověk se setkává s lidskými náladami a reakcemi. A to není vždy pozitivní. Slýchává odmítnutí a čelí i neúspěchům v podobě konkurence a neochoty zákazníků zvolit lepší řešení. Dobře, a jak s tím tedy pracovat, abychom nevyhořeli a nepřestalo nás to bavit?

Stalo se vám, že jste někomu řekli, že jste obchodník a on vám řekl: „Jé, tak to já bych dělat nemohl. Někdo tě vyhodí dveřmi a ty musíš zpátky vlézt oknem. To já bych nemohl někoho otravovat.“

Je pravda, že obchod je o otravování lidí?

Za mě určitě ne. Důvody, proč obchodník obchoduje, jsou daleko jiné. Souvisí to s účelem obchodu (důvodem proč něco děláme). Základní účel obchodu je POMOC. Zákazníkovi něco vyřeším, zlepším, pomůžu mu v tom, aby se mu dařilo lépe. Tedy hlavní myšlenka úspěšných obchodníků je „Já pomáhám“. A z pozorování vidím, že takoví obchodníci primárně nechodí zákazníkovi prodat, ale zjistit, co zákazník potřebuje, a to mu pak dodají, a díky tomu jsou velice úspěšní. Úspěch je vedlejší produkt pomoci.

Co pomáhá na dobíjení baterek?

Jako další věc doporučuji obchodníkům „dobíjet si baterky“ u stávajících zákazníků. Ptát se jich na to, v čem jim vaše výrobky, nebo služby, pomáhají. Proč s vámi začali spolupracovat, čeho si na vaší spolupráci cení, a co je pro ně důležité. Posílí to naši důvěru v pomoc a zlepší nám to náladu. Můžete tím zjistit zajímavé informace, které by vás ani nenapadly. V čem skutečně můžete zákazníkovi pomoci, nebo mu vyřešit. Tyto informace se dají využít i při komunikaci na schůzkách s novými zákazníky. Stačí se jich ptát na otázky, kde víte, že jste dobří a v čem můžete zákazníkovi nabídnout přidanou hodnotu.

Obchodník, aby mohl pomáhat, musí být spokojený sám se sebou a zajímat se o druhé lidi.

Vše vychází od nás. Je tedy důležité, abychom měli jako obchodníci dobrou stravu a také nějaké vitamíny. Radím obchodníkům, aby nezapomínali na sebe a své koníčky, aby dělali něco, co je baví. Někdo jde rád sportovat, někdo maluje, nebo zpívá, každého baví něco jiného. Tyto aktivity nás udržují v dobré náladě a v chuti pomáhat ostatním. Abych ostatním mohla pomoct, musím na tom být sama dobře.

Být férový k sobě i k druhým, a být sám sebou.

Mít čisté svědomí vůči sobě i zákazníkům. Co slíbím, to dodržet. A chovat se tak, jak bych chtěla, aby se ostatní chovali ke mně. A důležité je také být sama sebou a na nic si nehrát. I obchodník, který je introvertní může velice dobře prodávat stejně tak jako extrovertní.

Jak tedy postupovat?

  • Mít myšlenku, že pomáhám.
  • Komunikovat se stávajícími zákazníky o tom, v čem pomáháme.
  • Být sám/sama se sebou.
  • Být férový/á k sobě i k druhým.

Věřím, že tyto tipy vám pomohou lépe zvládat starosti všedního dne.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Jana Guráňová

Obchodnice a konzultantka
Jana se věnuje aktivnímu obchodování od roku 2014. Předtím pracovala v telekomunikacích a byla často spíše na "druhé straně stolu" jako zákazník. Je také zkušenou konzultantkou, pomáhá klientům, aby jejich firmy fungovaly efektivněji a byly lépe zorganizované.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Jana Guráňová (zobrazit všechny)

  • Jak obnovit chuť obchodovat? - 23.9.2024
  • Jak si domluvit schůzku, aby to nebyla dřina? - 6.9.2023
  • Proč se zákazník mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší kvalitu? - 9.12.2022

Zařazeno pod: Články, Inspirace, Motivace, Zajímavosti Oštítkováno: obchod, pomoc, radost z obchodování

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.
  • Aby na konci jednání byl uzavřený obchod.
  • Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in