Od roku 1990 se pohybuji mezi zákazníky. Zabývám se nejen prodejem, ale pomáhám také mým zákazníkům úspěšně uvést do života to, co si ode mne koupili. Asi si umíte představit, že to nejde vždy tak hladce jak bychom si všichni představovali, zažil jsem i řadu poměrně vypjatých situací.
Přemýšlel jsem nad tím, co bylo příčinou toho, že jsme to vše ustáli a následovaly další obchody. Samozřejmě, svou roli hrají vzájemné sympatie, komunikační a prodejní dovednosti. Není to však základní kámen, na kterém to celé stojí. Nezbytné je jedno – a to je můj vlastní postoj a důvody, proč to celé dělám. Z toho pramení vše ostatní – osobní sympatie, vzájemné porozumění,… a dokonce i to, jak fungují prodejní techniky, které učíme na našich seminářích.
Co si představit pod pojmem „můj vlastní postoj“?
1. Ke svým zákazníkům chodím pomáhat, ne získávat peníze. Samozřejmě, nechám si zaplatit, ale není to to první, o co se starám.
2. Svých zákazníků si upřímně vážím, nepřipouštím ve své hlavě jakékoli negativní hodnocení. A to ani v případě, že „si to on zaslouží“. Neznamená to, že jsem pořád hodný a usměvavý. Někdy je potřeba přitlačit a já přitlačit umím. Jen si u toho nemyslím nic negativního o zákazníkovi, řeším danou situaci a dívám se u toho i jeho očima.
3. Na zákazníkovu firmu se dívám, jako by byla moje vlastní. A tak se o ni i starám.
4. Věřím si. Vím, že jsem v životě zvládl spoustu situací, a to i hodně obtížných. Není tedy žádný důvod, abych nezvládl jakoukoli další.
5. Baví mne to.
Toto jsou složky, ze kterých já míchám směs na základní kámen pro dlouhodobou spolupráci se zákazníky. A léty mám ověřeno, že to skutečně funguje.
Přeji Vám spoustu spokojených klientů.
Ivo Jurman
Ivo Jurman
Nejnovější příspěvky autora Ivo Jurman (zobrazit všechny)
- Mohu mít skvělé prodejní výsledky, i když na prodej nemám 100% času? - 16.3.2022
- Jak navázat a udržet dlouhodobé vztahy se zákazníky? - 31.3.2016
- Co dělat, když klient mlčí? - 22.11.2015
Napsat komentář