TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

31.3.2016 by Ivo Jurman Napište komentář

Jak navázat a udržet dlouhodobé vztahy se zákazníky?

Od roku 1990 se pohybuji mezi zákazníky. Zabývám se nejen prodejem, ale pomáhám také mým zákazníkům úspěšně uvést do života to, co si ode mne koupili. Asi si umíte představit, že to nejde vždy tak hladce jak bychom si všichni představovali, zažil jsem i řadu poměrně vypjatých situací.

Přemýšlel jsem nad tím, co bylo příčinou toho, že jsme to vše ustáli a následovaly další obchody. Samozřejmě, svou roli hrají vzájemné sympatie, komunikační a prodejní dovednosti. Není to však základní kámen, na kterém to celé stojí. Nezbytné je jedno – a to je můj vlastní postoj a důvody, proč to celé dělám. Z toho pramení vše ostatní – osobní sympatie, vzájemné porozumění,… a dokonce i to, jak fungují prodejní techniky, které učíme na našich seminářích.

Co si představit pod pojmem „můj vlastní postoj“?
1. Ke svým zákazníkům chodím pomáhat, ne získávat peníze. Samozřejmě, nechám si zaplatit, ale není to to první, o co se starám.
2. Svých zákazníků si upřímně vážím, nepřipouštím ve své hlavě jakékoli negativní hodnocení. A to ani v případě, že „si to on zaslouží“. Neznamená to, že jsem pořád hodný a usměvavý. Někdy je potřeba přitlačit a já přitlačit umím. Jen si u toho nemyslím nic negativního o zákazníkovi, řeším danou situaci a dívám se u toho i jeho očima.
3. Na zákazníkovu firmu se dívám, jako by byla moje vlastní. A tak se o ni i starám.
4. Věřím si. Vím, že jsem v životě zvládl spoustu situací, a to i hodně obtížných. Není tedy žádný důvod, abych nezvládl jakoukoli další.
5. Baví mne to.

Toto jsou složky, ze kterých já míchám směs na základní kámen pro dlouhodobou spolupráci se zákazníky. A léty mám ověřeno, že to skutečně funguje.

Přeji Vám spoustu spokojených  klientů.

Ivo Jurman

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Ivo Jurman

Obchodník, konzultant a trenér
12 let jsem řídil vlastní firmu v oblasti průmyslové elektroniky. V roce 2004 jsem se rozhodl firmu prodat a začal jsem aktivně obchodovat. Z pozice obchodníka jsem se vypracoval i na konzultanta a trenéra manažerských dovedností. Obchodovat jsem však nepřestal.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Ivo Jurman (zobrazit všechny)

  • Mohu mít skvělé prodejní výsledky, i když na prodej nemám 100% času? - 16.3.2022
  • Jak navázat a udržet dlouhodobé vztahy se zákazníky? - 31.3.2016
  • Co dělat, když klient mlčí? - 22.11.2015

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.
  • Aby na konci jednání byl uzavřený obchod.
  • Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in