TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

22.11.2015 by Ivo Jurman Napište komentář

Co dělat, když klient mlčí?

Na školení prodejních dovedností se přednáší celá řada prodejních technik. Jak zvládat námitky na cenu, asertivní chování, atd.

No jo, ale co když se nedostanete ani tak daleko, aby se s vámi zákazník začal vůbec bavit? Buď vám sděluje nicotné, všeobecné a nic neříkající informace a nebo v extrémním případě neříká vůbec nic! Co s tím?

Tady se hodí jedna technika, která není příliš známá, říkáme jí: Oslov, co vidíš!

Prostě se té situace nebojte, nekličkujte před ní. Naopak – jděte přímo na věc. Řekněte zákazníkovi, nahlas a s velkou jistotou, co pozorujete, například:

„Vidím, že se Vám o těchto věcech příliš mluvit nechce, je to tak?“

„Mám pocit, že je to pro Vás hodně citlivé téma. Mýlím se?“

„Vám se se mnou nechce hovořit, že?“

Když to řeknete naprosto upřímně a nebudete zákazníka za jeho nemluvnost odsuzovat, nemáte se čeho bát. Naopak, on se s vámi začne bavit o tom, co jste oslovili. A to je to, co jste potřebovali zvládnout – jeho vyhýbavou nebo žádnou komunikaci.

tipy-pro-prodej_klient-nemlčí

Teď již s vámi hovoří a vy se můžete postupně dostat k tomu, kvůli čemu jste tam vlastně přišli – k prodeji.

Vyzkoušejte a uvidíte, jak Vám to zafunguje.

Přeji Vám hodně úspěchů!

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Ivo Jurman

Obchodník, konzultant a trenér
12 let jsem řídil vlastní firmu v oblasti průmyslové elektroniky. V roce 2004 jsem se rozhodl firmu prodat a začal jsem aktivně obchodovat. Z pozice obchodníka jsem se vypracoval i na konzultanta a trenéra manažerských dovedností. Obchodovat jsem však nepřestal.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Ivo Jurman (zobrazit všechny)

  • Mohu mít skvělé prodejní výsledky, i když na prodej nemám 100% času? - 16.3.2022
  • Jak navázat a udržet dlouhodobé vztahy se zákazníky? - 31.3.2016
  • Co dělat, když klient mlčí? - 22.11.2015

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in