Uzavření obchodu je chvíle, při které dojde k výměně hodnot mezi dvěma stranami. V této fázi přestáváte prodávat. Je to moment, kdy přivedete klienta k rozhodnutí a ze zájemce se stává kupující. Vyměníte něco, co má klient, za něco, co máte vy. To je VÝMĚNA.
Na rozdíl od prodeje samotného je uzavření momentem, kdy dosáhnete dohody s klientem. Je to chvíle, při které dojde k výměně hodnotných věcí pro obě strany.
Skutečnou hodnotu druhé straně přinesete až ve chvíli uzavření.
Může vám to připadat nefér, protože jste lidem věnovali dost energie i času již před uzavřením. Nicméně, pokud jste neuzavřeli, znamená to, že jste nevytvořili hodnotu.
Dokud nedojde k uzavření, nemá předchozí aktivita a úsilí žádnou skutečnou hodnotu. Předchozí aktivita a úsilí má hodnotu jen tehdy, když uzavřete obchod.
Vezměme si například ženu, která chce zhubnout, tak začne pravidelně cvičit. Když ale její snaha nepřinese po dvou týdnech žádnou změnu, přestane s cvičením. Znamená to, že její cvičení nepřineslo výsledky, nedosáhla očekávané hodnoty. A čas, který věnovala cvičení byl z pohledu hubnutí zbytečný.
A to je důvod, proč jsou někteří lidé neúspěšní. Jejich neschopnost uzavřít vysvětluje, proč nedosahují svých cílů a plánů. Cíle, myšlenky, sny a plány nemají žádnou hodnotu, dokud s nimi nepřijde někdo, kdo je zrealizuje.
Dívejte se na uzavírání z tohoto pohledu, protože tento přístup vám přinese velký nárůst uzavřených obchodů. Hodnotu totiž nevytváříte, když prezentujete, propagujete nebo prodáváte. Opravdovou hodnotu vytvoříte jen v případě, že dosáhnete výměny.
Přeji vám mnoho uzavřených obchodů.
Inspirováno knihou od Granta Cardoneho „Uzavírání: příručka profesionálního prodejce“.
Napsat komentář