Jeden můj kolega, který často přednáší obchodní semináře pro firmy, si všiml zajímavé skutečnosti. Téměř každá firma má jednoho obchodníka, který svými výkony značně převyšuje ostatní obchodníky. Výkony takového obchodníka jsou až dvojnásobně vyšší než výsledky obchodníka, který je druhý v pořadí. Setkal se s tím například u velkoobchodů, firem, které prodávají auta, počítače, atd.
Zajímalo nás, čím to je a co dělají tito obchodníci jinak. Na semináři se proto můj kolega těchto nejlepších obchodníků ptal na jednu otázku.
„Jaké tipy, techniky či triky používáte, že na konci obchodního jednání je klient opravdu na Vaší straně a uzavřete obchod?“
Typická odpověď velké většiny těchto lidí byla taková: „Vy mi asi neuvěříte, ale já nepoužívám žádné techniky, triky ani fígle. Já s tím člověkem sedím, diskutuji, rozebírám s ním klidně hodinu sekačku na zahradě, dceru, která maturuje, atd. a na konci se dohodneme i o obchodě.“
Můj kolega si uvědomil jednu věc, tito top obchodníci používají tu největší, nejsilnější obchodní techniku na světě. Čistý zájem o člověka před sebou v tom nejširším měřítku.
Oni se opravdu zajímají, ptají se. Nebaví se s klienty jen o obchodě, o tom, jak jim mohou pomoct, ale i o jejich životě.
A v tom to je, nejsilnější obchodní technika, jakou můžete mít je čistý zájem.
Zajímejte se o lidi, komunikujte s nimi nejen o obchodě, ale i o životě. Budete překvapení, jak Vám toto může pomoct ve Vašich obchodních výsledcích.
Hodně úspěchů!
Lucie jakubcikova says
Zajímá mě váš seminář