Na školení prodejních dovedností se přednáší celá řada prodejních technik. Jak zvládat námitky na cenu, asertivní chování, atd.
No jo, ale co když se nedostanete ani tak daleko, aby se s vámi zákazník začal vůbec bavit? Buď vám sděluje nicotné, všeobecné a nic neříkající informace a nebo v extrémním případě neříká vůbec nic! Co s tím?
Tady se hodí jedna technika, která není příliš známá, říkáme jí: Oslov, co vidíš!
Prostě se té situace nebojte, nekličkujte před ní. Naopak – jděte přímo na věc. Řekněte zákazníkovi, nahlas a s velkou jistotou, co pozorujete, například:
„Vidím, že se Vám o těchto věcech příliš mluvit nechce, je to tak?“
„Mám pocit, že je to pro Vás hodně citlivé téma. Mýlím se?“
„Vám se se mnou nechce hovořit, že?“
Když to řeknete naprosto upřímně a nebudete zákazníka za jeho nemluvnost odsuzovat, nemáte se čeho bát. Naopak, on se s vámi začne bavit o tom, co jste oslovili. A to je to, co jste potřebovali zvládnout – jeho vyhýbavou nebo žádnou komunikaci.
Teď již s vámi hovoří a vy se můžete postupně dostat k tomu, kvůli čemu jste tam vlastně přišli – k prodeji.
Vyzkoušejte a uvidíte, jak Vám to zafunguje.
Přeji Vám hodně úspěchů!
Ivo Jurman
Nejnovější příspěvky autora Ivo Jurman (zobrazit všechny)
- Mohu mít skvělé prodejní výsledky, i když na prodej nemám 100% času? - 16.3.2022
- Jak navázat a udržet dlouhodobé vztahy se zákazníky? - 31.3.2016
- Co dělat, když klient mlčí? - 22.11.2015
Napsat komentář