Vždy potvrďte klientovu komunikaci, ať je jakákoliv.
Bez ohledu na to, jakou nabídku klient při obchodním jednání požaduje, a i když je tato nabídka (na cenu, formu spolupráce atd.) naprosto nepřijatelná, vždy věnujte čas tomu, abyste klientovu komunikaci potvrdili, dali mu najevo, že k vám jeho komunikace došla.
Pouze obchodník „začátečník“ nevěnuje potvrzení komunikace klienta čas, je tak zaměřený na prodej své nabídky, že přejde to, co komunikuje klient.
Pokud totiž nepotvrzujete komunikaci klienta, pouze jednání zhoršujete, protože klient se pak cítí nevyslyšen a bude méně ochotný poslouchat či akceptovat vaši nabídku.
Zažili jste situaci, kdy jste druhému člověku něco říkali a on vaši komunikaci nepotvrdil, pouze ji ignoroval? Asi mi dáte za pravdu, že to není příjemný pocit. Proto, věnujte čas tomu, abyste klientovi řekli: „děkuji, oceňuji to, jsem rád, že mi to říkáte otevřeně“ nebo cokoliv jiného, co dá klientovi jasně najevo, že ho posloucháte.
Chcete – li si obchodní jednání ztížit, jednejte tak, jako byste zákazníka neposlouchali a uvidíte, že jednání začne ihned směřovat k neúspěšnému konci.
Potvrzujte komunikaci druhých a uvidíte, že vztahy a komunikace celkově bude mnohem příjemnější.
Hodně štěstí!
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář