Rok 2017 je v plném proudu a kdo chce splnit své plány a cíle, nemá času nazbyt. A jsou to právě vaše dovednosti, které vás dovedou k vašim cílům. Pokud obchodujete, nejdůležitější dovedností, kterou můžete mít je být „sekáč“ po telefonu.
Nelze dosáhnout skutečně velkého úspěchu v obchodování bez ovládnutí techniky prodeje a uzavření po telefonu.
To je nemožné.
S telefonem musíte trénovat tak, jako samuraj trénuje se svým mečem. Telefon je ta nejmocnější zbraň, kterou jako obchodník máte, pokud ho využíváte správně a pokud máte výbornou kontrolu nad komunikací.
První dvě věci, které musíte znát, abyste perfektně zvládali telefon.
Zbavte se všech negativních myšlenek.
Pokud máte jakékoliv negativní myšlenky nebo přesvědčení o prodeji přes telefon, musíte se jich zbavit, abyste byli schopní porozumět strategii a struktuře, kterou je potřeba při telefonování použít. Pokud věříte, že nemůžete přes telefon uzavřít zakázku, pak opravdu nemůžete.
Kontrolujte komunikaci.
Musíte pochopit rozdíl mezi mluvením a komunikací. Mluvení je to, co většina obchodníků dělá. Prostě mluví po telefonu, ale neovládají komunikaci, mluví bez struktury, záměru nebo požadovaného výsledku. Spousta řečí okolo a když se konečně dostanou k představení svého produktu či služby, už je jasné, že hovor nikam nesměřuje a skončí.
Toto jsou chyby, které jsem sám dělal. Proto o nich mluvím.
Zde je ještě pár věcí, které potřebujete znát o prodeji po telefonu, aby se vaše mluvení stalo řízenou komunikací, která vyústí v uzavřený obchod.
Získejte si pozornost během pozdravu.
95 % všech obchodníků pokazí telefonát v prvních 25 vteřinách tím, jak se představují. Potřebujete pozdrav, který vás ihned odliší od ostatních. Ne jen od těch ve vašem odvětví, ale od všech lidí, které ten člověk kdy potkal.
Určete si, co je záměrem telefonátu.
Jaký máte záměr, čeho chcete telefonátem dosáhnout? „Mým záměrem je ukázat vám produkt, který pro vás bude mít takový přínos, že po mě budete chtít, abych vám ho dodal již dnes.“
Znejte hlavní potřeby.
Zjistěte, co je důležité pro to, aby obchod vyšel před tím, než začnete prezentovat váš produkt/službu či řešení.
Uzavřete obchod.
Toto je poslední krok telefonátu, při kterém uzavřete obchod. Musíte překlopit zájem na uzavřenou objednávku. Tento krok odlišuje profesionála od amatéra a také je to důvod, proč někteří lidé obchod milují a jiní nenávidí.
Ti, kteří jsou ochotní tomu věnovat svůj čas a makat, budou mít úspěch a splní si své sny.
Hodně úspěchů!
Autorem článku je Grant Cardone. Obchodník, mezinárodní řečník a expert na prodejní dovednosti. Pomáhá firmám, aby byly úspěšnější v prodeji, především tak, že odhaluje nevyužité možnosti a nastavuje obchodní procesy tak, aby byly efektivnější. Pracoval se společnostmi jako Google, Sprint, Aflac, Toyota, GM, Ford, atd. Sám vlastní a řídí čtyři úspěšné společnosti.
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář