TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

6.2.2018 by Melánie Bulová 1 Comment

Je tvorba cenové nabídky zbytečná ztráta času?

Samotný úspěch vypracované nabídky velmi souvisí se znalostí marketingu. Je neprofesionální, pokud nemáte zjištěná hlavní očekávání vašeho zákazníka. A ještě horší je, pokud jste očekávání zjistili, ale do nabídky je neuvedli. Tou nejdůležitější částí nabídky by vždy měla být komunikace přidané hodnoty pro zákazníka, ne cena. Cena ukazuje pouze výši investice. V nabídce je třeba ukázat celkovou hodnotu řešení. Taková nabídka má smysl.

V dnešní době je standardní, že obchodníci sepíšou do tabulky položky, spočítají je, zvýrazní cenu a odešlou to celé zákazníkovi. Tímto stylem mohou uzavírat většinou jen ti, co poskytují nejnižší cenu.

Ovšem když zjistíte, že s vaší standardní cenou získáte na základě 20-ti rozeslaných nabídek jednoho zákazníka, protože zákazníci mají sklon vidět jen cenu, nemá velký smysl v rozesílání nabídek pokračovat.

Pokud je toto váš případ, existuje jedno jednoduché řešení. Komunikujte ihned na začátku, že vy řešíte cenové nabídky osobně. Kdo nemá ochotu přijít a osobně si cenovou nabídku převzít a nemá chuť se o ní pobavit, tomu zřejmě příliš nezáleží na tom, co kupuje. Ten nijak neocení kvalitu a nabídku mu ani nebudete dělat. To by měl zákazník vědět předem. Vy neděláte nabídky jen tak.

Proč strávit spoustu času tvorbou nabídek, které nemají odezvu? V takovém případě je zkrátka dobré probrat cenovou nabídku osobně. Vám přeci nejde o bezduchý boj o cenu.

Hledáte zákazníka, který chce to nejlepší řešení a to nemusí být vždy za nejnižší cenu.

Hodně štěstí při tvorbě cenových nabídek.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Melánie Bulová

Vedoucí projektu Tipy pro prodej
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)

  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají? - 20.2.2025
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe. - 28.11.2024
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024

Kategorie:Články, Inspirace

Komentáře

  1. Radek says

    13.10.2022 at 11:02

    Z jiného úhlu pohledu na „zbytečné nabídky“, někdy již zákazníci poptávají po obchodníkovi nabídku, u které dopředu ví že jí například potřebují jen do počtu. Sepsal jsem na to článek „Jak zjistit zda nedělám zbytečnou nabídku – „křoví““ mrkněte sem https://www.salesman.cz/jak-zjistit-zda-nedelam-zbytecnou-nabidku-krovi/

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in