Samotný úspěch vypracované nabídky velmi souvisí se znalostí marketingu. Je neprofesionální, pokud nemáte zjištěná hlavní očekávání vašeho zákazníka. A ještě horší je, pokud jste očekávání zjistili, ale do nabídky je neuvedli. Tou nejdůležitější částí nabídky by vždy měla být komunikace přidané hodnoty pro zákazníka, ne cena. Cena ukazuje pouze výši investice. V nabídce je třeba ukázat celkovou hodnotu řešení. Taková nabídka má smysl.
V dnešní době je standardní, že obchodníci sepíšou do tabulky položky, spočítají je, zvýrazní cenu a odešlou to celé zákazníkovi. Tímto stylem mohou uzavírat většinou jen ti, co poskytují nejnižší cenu.
Ovšem když zjistíte, že s vaší standardní cenou získáte na základě 20-ti rozeslaných nabídek jednoho zákazníka, protože zákazníci mají sklon vidět jen cenu, nemá velký smysl v rozesílání nabídek pokračovat.
Pokud je toto váš případ, existuje jedno jednoduché řešení. Komunikujte ihned na začátku, že vy řešíte cenové nabídky osobně. Kdo nemá ochotu přijít a osobně si cenovou nabídku převzít a nemá chuť se o ní pobavit, tomu zřejmě příliš nezáleží na tom, co kupuje. Ten nijak neocení kvalitu a nabídku mu ani nebudete dělat. To by měl zákazník vědět předem. Vy neděláte nabídky jen tak.
Proč strávit spoustu času tvorbou nabídek, které nemají odezvu? V takovém případě je zkrátka dobré probrat cenovou nabídku osobně. Vám přeci nejde o bezduchý boj o cenu.
Hledáte zákazníka, který chce to nejlepší řešení a to nemusí být vždy za nejnižší cenu.
Hodně štěstí při tvorbě cenových nabídek.
Radek says
Z jiného úhlu pohledu na „zbytečné nabídky“, někdy již zákazníci poptávají po obchodníkovi nabídku, u které dopředu ví že jí například potřebují jen do počtu. Sepsal jsem na to článek „Jak zjistit zda nedělám zbytečnou nabídku – „křoví““ mrkněte sem https://www.salesman.cz/jak-zjistit-zda-nedelam-zbytecnou-nabidku-krovi/