Asi nejtypičtější nemoc obchodníků je pokus uprezentovat zákazníka. Zákazník to většinou přežije, ale samotný obchodní případ už takové štěstí nemá.
Udělejte si pokus. Zajděte do nejbližší prodejny automobilů a zajímejte se o nějaký model vozu. S největší pravděpodobností bude následovat rozsáhlá prezentace vlastností auta, ale všimněte si, že obchodník vám položí pouze minimum otázek ohledně toho, co potřebujete, jak často a kde s autem jezdíte, atd.
Obchodník by určitě měl být schopný udělat skvělou prezentaci, ale na začátek obchodního jednání určitě není ten správný čas. Kromě situace, kdy zákazník přijde a řekne chci toto, se obchodník vždy musí zajímat a pokládat otázky.
Otázky mohou být různé podle produktu, který obchodník prodává. Ale můžete se zeptat například:
Co používáte dnes?
Máte s výběrem podobné věci zkušenosti?
Kdy to budete potřebovat?
Máte představu, co přesně byste chtěl/a?
Jaká jsou vaše hlavní očekávání?
To jsou jen tipy, u některých produktů se bude muset obchodník zaměřit jiným směrem. A otázek je samozřejmě velké množství. Zamyslete se a najděte si ty správné otázky pro váš produkt.
Toto je první krok k vytvoření důvěry zákazníka. Zájem a správně kladené otázky.
Držím vám palce!
Inspirováno knihou „Zaslúžené dary predaja“ od Pavola Timka.
Napsat komentář