TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

1.2.2017 by Melánie Bulová Napište komentář

Poznáte nedůležité námitky?

U námitek je v prvním kroku nejdůležitější zjistit, které z nich vůbec mají skutečnou váhu, ať neděláme z komára velblouda. Protože pravdou je, že většina námitek váhu nemá, i když to tak nevypadá. Všimli jste si, že čas od času zákazník od námitky ustoupí, aniž byste vyvinuli nějaké úsilí? Bylo to tedy pro něj samotného důležité, nebo jen potřeboval něco říct? Jestli se ale obchodník vrhne na každý výrok zákazníka a začne jej pomocí argumentace vyvracet, i původně zdánlivá námitka se stává předmětem zbytečné diskuze, kde si každý hájí svůj názor.

Jak se tedy nejdříve ověřit, jestli je výrok zákazníka opravdu zásadní, a je tudíž námitkou? Protože těžko se můžeme zákazníka zeptat, jestli to myslí vážně. Určitý návod vám dám. Vyzkoušejte doma, až uslyšíte nějakou výtku, nezačít diskutovat, argumentovat, vyvracet, obviňovat, ale prostě dejte najevo, že slyšíte a rozumíte tomu, co vám partner říká (může to být výraz „rozumím ti“, „chápu“ nebo tak nějak podobně), a položte mu otázku úplně jiným směrem, jako například: „Dáš si kávu?“ či „Jaký jsi dnes měla den?“ Uvidíte zajímavou věc. V mnoha případech námitka zmizí. Nebyla důležitá. Ten člověk jen něco potřeboval říci a váš signál, že mu rozumíte, má tendenci komunikaci na dané téma ukončit.

Kdyby komunikace mezi lidmi probíhala takto, myslím s ochotou slyšet, rozumět a potvrdit příjem, mnoho konfliktů by ani nevzniklo. Věřte mi.

A co když to bude pro tu druhou stranu důležité? Tak námitku dostanete ihned zpět: „Ano, kávu si dám, ale chci s tebou probrat…“ To je ten test, jen se nebát ho použít. Vrátí se námitka, nebo ne? Šetří čas oběma stranám.

Úryvek z brožury „Profesionál v prodeji“ od Bohumila Kuby

Brožuru lze zakoupit zde.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Melánie Bulová

Vedoucí projektu Tipy pro prodej
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)

  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe. - 28.11.2024
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
  • Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.
  • Aby na konci jednání byl uzavřený obchod.
  • Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in