TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

1.10.2020 by Melánie Bulová Napište komentář

O prodeji s Martinem Staňkem

V oblasti prodeje se Martin pohybuje od roku 1995. Začal přímým prodejem, vypracoval se až na vedoucího prodeje a sám vedl tým obchodníků. Ve společnosti Business Success, spol. s r.o. pracuje od roku 2005 jako obchodník, konzultant a lektor obchodních dovedností. I přesto, že tato práce není vůbec jednoduchá, říká o ní, že je to nejlepší práce, jakou může člověk dělat.

S Martinem jsme si popovídali o jeho pohledu na prodej a o tom, jak se na obchod dívá v dnešní době.

Martine, ty pracuješ jako obchodník, konzultant a lektor už dlouhá léta. Říká se, že po pěti letech je většinou obchodník vyhořelý a musí změnit práci. Jak to, že to u tebe tak není?
Je to jednoduché, trh a potřeby se neustále mění a člověk se má pořád co učit a řešení problémů je opravdu hodně různorodé, tak je člověk pořád jako nováček, který musí dobře vnímat a učit se.

Co je podle tebe ta správná ingredience, která způsobí, že člověka práce v terénu a u klientů baví dlouhodobě?
Pro mě je nejdůležitější, aby člověk neměl příliš selhané pomoci. Co to znamená? Jsou někdy lidé (není jich hodně), kteří si hýčkají svůj problém a sice říkají, že chtějí pomoci, ale skutečnost je jiná. Když člověk neztrácí energii s těmi, co nechtějí a tím pádem efektivně pomáhá těm, kteří si chtějí nechat pomoci. Pomoc je hodně silný činitel v životnosti konzultanta.

Jak se díváš na obchod v dnešní nelehké době plné omezení?
V naší branži je dnes více práce než kdykoli jindy, tak u sebe omezení nějak nevnímám. Ale hodně prodejců má dnes hodně komplikovanou práci.

Může obchod dělat úplně každý nebo proto musí člověk splňovat nějaké předpoklady?
Musí. Musí mít určitou náklonost k lidem. Nejlépe, když má rád lidi a zajímá se o ně. To je základní předpoklad.
V dnešní době musí být prodejce i dobrý odborník na svůj obor, aby dokázal poradit. V mnohých oborech se s Vámi nebudou bavit, když nerozumíte tomu, co prodáváte.

Co tobě osobně funguje u klientů nejlépe a co se ti naopak nevyplácí?
Nejlépe mi funguje dívat se na problémy klientů, jako by to byly moje problémy, jako by to byla má firma, o kterou se starám. Když se bavím s majitelem firmy, tak se snažím přemýšlet jako spolumajitel.
Co mi spolehlivě nefunguje, je nepozorovat aktuální situaci a jednat podle předsudků nebo podle neověřených předpokladů. To je pro mě spolehlivá pastička.

Víte o někom, koho baví obchod a chce také jako Martin pomáhat majitelům firem a jejich zaměstnancům v tom, aby jejich společnosti lépe fungovaly a prosperovaly?
Hledáme nové obchodníky k nám do týmu Business Success!
Více informací naleznete na https://www.success.cz/kariera/obchodnik/.

 

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Melánie Bulová

Vedoucí projektu Tipy pro prodej
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)

  • Hledáte novou obchodní výzvu? Možná je tato nabídka přesně pro Vás! - 25.8.2022
  • Rozhovor s Janou Guráňovou: od prodeje až k přednášení! - 25.3.2022
  • Rozhovor s Danou Kudovou - 20.11.2021

Zařazeno pod: Inspirace, Motivace, Rozhovory

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Proč se zákazník mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší kvalitu?
  • Jakou roli hraje komunikace ve vyčerpání?
  • Hledáte novou obchodní výzvu? Možná je tato nabídka přesně pro Vás!
  • Jak v prodeji zvládnout pochybnosti o ceně?
  • Tři slova, která je lepší na obchodním jednání nepoužívat.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2023 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in