TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

5.11.2015 by Melánie Bulová Napište komentář

Nejdůležitější úkol obchodníka?

Asi se shodneme, že nejdůležitějším úkolem obchodníka je uzavřít zakázku.

Ale zkuste si představit, že máte 40 stálých zákazníků a 35 nových a několik potenciálních zákazníků. Je možné si udržet přehled a kontrolu i nad takovým množstvím zákazníků?

Tipy-pro-prodej_Prodejce-a-administrativaAno, pokud máte v práci nastavený dobrý systém.

Jestliže chcete být profesionálem v oblasti prodeje, patří sem i Vaše schopnost mít kontrolu nad zákazníky. Vědět, co jste kdy komu slíbil/a, o čem jste spolu mluvili, jaké jsou plány a úvahy zákazníka.

Ze zkušenosti vím, že spoléhat pouze na vlastní paměť, se nevyplatí. Máte-li v týdnu 10 až 15 obchodních jednání, na konci týdne už se Vám to všechno hezky pomíchá a detaily jaksi utíkají.

Velmi dobrou pomůckou obchodníka je zápis z jednání.

Nikdy nezapomeňte zhotovit zápis z jednání přímo na schůzce s klientem. Nedělejte ho až po schůzce nebo na konci dne. Pokud budete mít více schůzek, může se stát, že večer už si nebudete pamatovat vše, co jste s klientem řešili a uniknout Vám důležité detaily.

Co uvést do zápisu z jednání?

  • co jste s klientem projednávali
  • jaké úvahy a plány zákazník má
  • termín dalšího jednání
  • jaké informace mám zákazníkovi připravit a kdy
  • jaké informace má zákazník připravit pro Vás a kdy

Nezapomeňte si poznamenat i nějaký detail, který Vám zákazník prozradí o sobě. Například, že se chystá na dovolenou nebo že se mu má narodit potomek. Tyto osobní věci jsou často velmi dobrým pojítkem do dalšího jednání a pomohou udržet o něco osobnější vztah s klientem.

Stejné principy se dají využít i při telefonické či e-mailové komunikaci.Tipy-pro-prodej_prodejce-a-administrativa_kontrola

Pokud se od zákazníka dozvíte důležité informace během telefonátu nebo přes e-mail, zapište si je. Kam? Ideálně do složky nebo karty klienta. Pokud takovou složku či kartu nemáte, stačí ji vytvořit v papírové podobě.

Před další schůzkou si složku klienta projděte, informace v ní pro Vás budou dobrým podkladem pro další jednání. Díky těmto podkladům víte, kdy máte klienta kontaktovat a co konkrétně s ním máte řešit, což posouvá Vaše jednání s ním kupředu.

Ani byste nevěřili, kolikrát je zákazník mile překvapen, že si pamatujete různé detaily a že se ozýváte přesně v domluveném termínu.

Tento systém kontroly a evidence dalších akcí se zákazníkem je velmi jednoduchý a neskutečně efektivní. Jeho udržování je velmi snadné a časově nenáročné. Jeho nespornou výhodou je přesná kontrola, která není závislá na Vaší paměti. Vždy máte po ruce důležité údaje, které Vám slouží k přípravě na další jednání.

A jaká je největší výhodu tohoto systému? Nikdy nebudete ve stresu ohledně toho, co máte se zákazníkem dělat. Nikdy na žádného zákazníka nezapomenete. A to se vyplatí, ne?

 

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Melánie Bulová

Vedoucí projektu Tipy pro prodej
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)

  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají? - 20.2.2025
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe. - 28.11.2024
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in