Umění obchodovat můžeme rozdělit na dvě oblasti.
První oblastí jsou techniky. Techniky ve smyslu postupů v různých specifických situacích. Obchodník by je měl znát, ale sami o sobě úspěch nepřinesou. Jejich znalost může zvýšit jistotu obchodníka díky tomu, že má nástroj na řešení těžších situací.
A tak druhou, podle mne nejdůležitější oblastí jsou emoce.
Schopnost rozpoznání emoce zákazníka v úvodu může znamenat, spolu se schopností se naladit na podobnou emoci, značnou šanci na úspěch. Nebo z jiného soudku, schopnost najít u zákazníka emocionální motivaci ke koupi od nás, je téměř jistota úspěchu.
Další věcí v oblasti emocí může být rozpoznání, jakou „hru“ s námi zákazník hraje. Rozpoznáním jeho emoce můžeme zjistit, že nám neříká pravdu, nebo že se bojí jít do nového řešení a další důležité věci.
TOP obchodník musí znát lidi a jejich fungování a emoce jsou doslova čítankou.
Jen umět číst.

Bohumil Kuba

Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)
- Tři slova, která je lepší na obchodním jednání nepoužívat. - 15.5.2022
- Obchodní průšvihy, aneb co by obchodník rozhodně neměl dělat - 16.4.2022
- Když obchodník slyší často „NE!“ - 23.10.2021
Napsat komentář