TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

30.10.2015 by Bohumil Kuba Napište komentář

Jak zvládnout neúspěch v prodeji

jak-zvladnout-neuspech-v-prodeji-blog

Tak sedím u svého pracovního stolu, který by měl být osiřelý, protože jako obchodník bych měl být v terénu u zákazníků, a trochu přemýšlím, jak se postavit k neúspěchu. Určitě znáte situaci, kdy nepochybujete o spolupráci s klientem a najednou přichází studená sprcha. Klient udělal naprosto nečekané rozhodnutí a spolupráce je pryč.

Ale co nás drží nad vodou? Jsou to obchodní úspěchy.

Je to tak?

Ve chvíli neúspěchu člověk přemýšlí nad smysluplností toho, co dělá a jestli stojí za to pokračovat dál a když ano, tak jak a tak dál, a tak dál. Ve svých myšlenkách se vrací k neúspěchu a ne a ne se odpoutat. Pak dostane skvělý nápad: večer si vyčistím hlavu. Může to být sport nebo kultura, což jsou lepší varianty.

Znáte to, že?

Pak člověka bolí hlava 2x. Z vyčištění a z neúspěchu. Ale dost pesimismu. Řekněme si co s tím.

Má rada je zaměřit pozornost na budoucnost. Zabývá-li se člověk minulostí, nemá sílu něco zvládat teď pro budoucnost. Minulost je něco, co člověku bere sílu a chuť (nemyslím příjemnou a úspěšnou minulost. Ta nás posiluje a dává nám zkušenosti). Člověk se začne vyhýbat oblastem, kde zažil neúspěchy, ztráty.

Jak to ale udělat?

Jednoduchou akcí by mohlo být zpracování potenciálu. Prostě se podívat do záznamů ze schůzek s klienty a sepsat si všechny potenciály pro obchod, podívat se na nejbližší schůzky a naplánovat si, čeho tam chci dosáhnout a trochu si v mysli probrat, jakou strategii jednání zvolím. Podívat se do svého kalendáře a domluvit schůzky tam, kde mám nějaké prázdné místo. prostě to zařídit tak, že má pozornost se přesune na všechny vyjmenované věci a vytvořím si problém, který bude příjemné řešit.

Tím problémem je „Jak já to vše stihnu? To bude jízda!“. A tím si vytvoříte něco, čemu se říká výzva. Prostě řečeno, zvyšte aktivitu směrem k budoucnosti. Je tu ještě jedna důležitá věc. Nikdy při tom nemyslete na to, že zvládáte neúspěch. Myslete na to, že tvoříte něco, co tu ještě nebylo.

Držím palce.

Bohouš Kuba

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Bohumil Kuba

Obchodník, trenér obchodních dovedností
Aktivně se věnuji prodeji od roku 1996. A tuto pozici si držím dodnes. Kromě toho jsem i konzultantem, trenérem obchodních dovedností a autorem publikace „Profesionál v prodeji“. Ke svým klientům chodím s jedinou myšlenkou – pomoci jim.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)

  • Jaký je největší omyl v oblasti obchodování? - 28.5.2024
  • Jsou všechny námitky od zákazníka opravdu důležité? - 12.4.2024
  • Jak si získat zákazníka? - 12.2.2024

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in