TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

21.12.2016 by Martin Staněk Napište komentář

Jak tvrdou hru musí zvládat profesionální obchodník?

V prodeji jsem od roku 1994 a od té doby se prodej opravdu hodně změnil. V roce 1996 se rozhodovalo o nákupu něčeho za 50 tisíc 2 hodiny a posuzovali se jedna až dvě nabídky.

Dnes se rozhoduje o nákupu něčeho za 50 tisíc a rozhodování trvá čtrnáct dní až tři týdny a posuzuje se 6 nabídek.

Malá chyba končí tvrdou prohrou a dotace, ani stát to nezalepí. Firma, obchodník, může dnes skočit velice rychle vše bez slitování nebo pomoci. Doba je náročná a i profesionálové zažívají někdy těžké časy.

Dovolím si tedy uvést pár tipů, které jsem viděl v praxi.

Profesionální obchodník dnes musí:

Znát typické problémy svých zákazníků a umět o nich mluvit a pomáhat jim, je řešit. Atraktivní prodejce nemluví v prvních minutách o své firmě, ale oslovuje typické problémy, které spadají pod daný obor např. “já vím, že vy nejčastěji vyrábíte kuchyně a vestavěné skříně a ze zkušeností vím, že…“
Být opravdový odborník v tom co prodává. Prodávám dřevoobráběcí stroje, tak je nutnost znát co se jak obrábí, na co je vhodný daný stroj a na co ne. Jaké jsou nejčastější příčiny vyrobeného zmetku a proč se tak stalo. Lidé dnes více kupují od odborníků, než obchodníků. A více než obchodní dovednosti ocení konkrétní tipy a pomoc v daném oboru.
Pořádek v rozdělaných “kšeftech”. Rozhodovací proces je v dnešní době delší, proto je klíčové vědět a mít přehled, kde mám rozpracovanou jakou nabídku a jaký bude další krok. Pořádek a dobrý přehled je nutnost.
Profesionální prodejce musí umět také porovnávat a analyzovat svůj výkon na hřišti zvaném prodej. Měl by se občas prohrabat v tom, jestli duben 2015 je lepší nebo horší než duben 2016 a bez obviňování pana Babiše nebo vlády se čestně podívat na to, co já můžu udělat proto, abych byl lepší.
Starat se dobře o soukromí a svůj životní styl. Když jsem doma, tak se naplno věnovat rodině, udělat si čas na pohyb a užívat kvalitní vitamíny, to je nutnost. Na “zdechlé” prodejce bez energie není nikdo zvědavý.

Tipů můžeme napsat více, ale pořád platí pravidlo, základ, který v prodeji nezestárne.

A to je upřímný zájem o to, jak pomoci zákazníkovi tak, aby to bylo výhodné, jak pro zákazníka, tak i pro prodejce a firmu, kterou zastupuje.

Ano není to finta, není to někdy populární, ale funguje to. Víte, běhání a sprinty nejsou pro fotbalisty někdy příjemné záležitosti, ale bez toho se zkrátka neprosadí.

Doplňte do své práce obchodníka výše uvedené tipy a znovu oprašte staré známé pravidlo, že dobrý prodejce nemyslí v první řadě na svůj prospěch.

Přeji mnoho úspěchů.

Martin Staněk

PS: Nepodceňujte soukromí! Je mnoho sportovců, kteří spadli dolů díky tomu, že podcenili zázemí.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Martin Staněk

Obchodník, konzultant a trenér prodejních dovedností
Za více než 20 let aktivního obchodování jsem si ověřil, co spolehlivě funguje a rád bych inspiroval prostřednictvím svých nápadů a postřehů další obchodníky k tomu, že prodej nemusí být boj.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Martin Staněk (zobrazit všechny)

  • Aby na konci jednání byl uzavřený obchod. - 20.6.2024
  • Co je častá příčina, proč se obchodníkovi nedaří? - 30.3.2023
  • Jak v prodeji zvládnout pochybnosti o ceně? - 23.6.2022

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in