Stále se snažíme dozvědět, co máme dělat, abychom byli v prodeji úspěšní, ale možná by stálo za to vědět, co nám v úspěchu brání a tuto bariéru zvládnout. To by byl cvrkot! 🙂
Víte, každý z nás obchodníků zná velice dobře jednoho člověka, který nám v úspěchu brání – jsem to vždy JÁ sám. Věříte, že jediný člověk, který vás může zastavit jste vy sami? Ne? Pojďme se na to poctivě podívat.
Dnes a denně se potkávám s obchodníky. S obchodníky úspěšnými, méně neúspěšnými, aktivními, lenivými, optimistickými a pesimistickými. Prostě plejáda celého možného spektra. Všiml jsem si, a to nejen pozorováním jiných, ale i sebe, že existuje škála postoje k možnosti úspěchu vzhledem k ceně, konkurenci a tak podobně.
Škála by mohla vypadat tak, že úplně nahoře je obchodník, který jede na schůzku s klidem, nemá žádnou myšlenku na možné potíže a tak nějak ví, že uspěje.
Dalším stupněm, kousek pod předchozí úrovní, by mohl mít úvahy nad bariérami, které ho zaručeně čekají, ale určité sebevědomí, že to může zvládnout.
Dalším stupněm směrem dolů by mohl být obchodník, který si s bariérami dělá starosti a tak nějak myslí v kategorii „uvidím, jak to dopadne“.
O něco níže bude obchodník, který ví, že neuspěje, pokud nesleví a má plnou hlavu myšlenek na nevýhody oproti konkurenci, na konkurenci, která je levnější a zákazníkům jde přece jen o peníze. Tak trochu si myslí, že ho zachrání nějaká souhra příznivých okolností a nebo velkorysost zákazníka.
Dalším stupněm by mohlo být, že obchodník ví, že neuspěje, protože nemá šanci. Konkurence je přece tak schopná a flexibilní.
No a poslední stupeň je, že bývalý obchodník je vrátný.
Co myslíte, může vás stopnout vlastní postoj, vlastní myšlenka?
Párkrát jsem se na tuto možnost podíval v době, kdy se mi úplně nedařilo a vždy, když jsem byl k sobě čestný, jsem mnou vytvořenou bariéru našel.
Zamyslete se, zda máte v hlavě nějaké bariéry, které vám brání v prodeji a sepište si je na papír. Pak si seznam přečtěte a podívejte se, jak je můžete zvládnout.
Držím palce.
Bohouš Kuba
Bohumil Kuba
Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)
- Jaký je největší omyl v oblasti obchodování? - 28.5.2024
- Jsou všechny námitky od zákazníka opravdu důležité? - 12.4.2024
- Jak si získat zákazníka? - 12.2.2024
Napsat komentář