TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

27.9.2017 by Melánie Bulová Napište komentář

Cesta k uzavření obchodu? Zjišťování potřeb.

Zjišťování potřeb je nenápadná fáze obchodního jednání, avšak tato fáze je zásadní pro úspěch či neúspěch obchodníka.

Před tím, než začnete zjišťovat potřeby zákazníka je důležité si vybudovat u zákazníka určitou důvěru. Už první dojem u zákazníka způsobí, že vás nějak vnímá – buď má z vás dobrý pocit a nebo ne. Proto je dobré přijít na schůzku včas a slušně oblečený, protože první dojem lze udělat pouze jednou.
Zajímejte se o klienta a dejte mu prostor hovořit. Pokud klient nedostane prostor hovořit, říct svůj pohled, ani toto nepůsobí příliš důvěryhodně. Prostě dejte klienta na první místo.

Spolehlivost a příjemný přístup ke klientovi Vám zajistí jeho důvěru. Teprve potom se můžete vrhnout na zjišťování potřeb.

Profesionál se nedomnívá, profesionál se ptá.
Je velmi důležité zjistit, co zákazník skutečně chce, co potřebuje. A pokud něco chce, tak proč to chce. Otázky by měly vždy směřovat k jádru věci, měly by klienta přivést k tomu, že si uspořádá myšlenky a sám dojde k rozhodnutí.

Pokládejte zákazníkovi vhodné otázky, zajímejte se. Touto cestou zjistíte, co zákazník skutečně chce a jaké jsou jeho potřeby. Toto je Vaše cesta k uzavření obchodu.

Otázky mohou být různé, záleží na oboru.

Například.
Máte nějakou konkrétní představu, jaké auto by to mělo být?
Jezdíte autem jen po městě nebo jezdíte dálky?
Jezdíte autem sám nebo vozíte i rodinu?
Chcete úspornější auto nebo chcete auto se silnějším motorem?
Atd.

Hodně štěstí v budování důvěry a zjišťování potřeb Vašich zákazníků.

 

 

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Melánie Bulová

Vedoucí projektu Tipy pro prodej
Avatar photo
Můj profil na TwitteruMůj profil na Linkedin

Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)

  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají? - 20.2.2025
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe. - 28.11.2024
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024

Zařazeno pod: Články, Inspirace

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in