Zjišťování potřeb je nenápadná fáze obchodního jednání, avšak tato fáze je zásadní pro úspěch či neúspěch obchodníka.
Před tím, než začnete zjišťovat potřeby zákazníka je důležité si vybudovat u zákazníka určitou důvěru. Už první dojem u zákazníka způsobí, že vás nějak vnímá – buď má z vás dobrý pocit a nebo ne. Proto je dobré přijít na schůzku včas a slušně oblečený, protože první dojem lze udělat pouze jednou.
Zajímejte se o klienta a dejte mu prostor hovořit. Pokud klient nedostane prostor hovořit, říct svůj pohled, ani toto nepůsobí příliš důvěryhodně. Prostě dejte klienta na první místo.
Spolehlivost a příjemný přístup ke klientovi Vám zajistí jeho důvěru. Teprve potom se můžete vrhnout na zjišťování potřeb.
Profesionál se nedomnívá, profesionál se ptá.
Je velmi důležité zjistit, co zákazník skutečně chce, co potřebuje. A pokud něco chce, tak proč to chce. Otázky by měly vždy směřovat k jádru věci, měly by klienta přivést k tomu, že si uspořádá myšlenky a sám dojde k rozhodnutí.
Pokládejte zákazníkovi vhodné otázky, zajímejte se. Touto cestou zjistíte, co zákazník skutečně chce a jaké jsou jeho potřeby. Toto je Vaše cesta k uzavření obchodu.
Otázky mohou být různé, záleží na oboru.
Například.
Máte nějakou konkrétní představu, jaké auto by to mělo být?
Jezdíte autem jen po městě nebo jezdíte dálky?
Jezdíte autem sám nebo vozíte i rodinu?
Chcete úspornější auto nebo chcete auto se silnějším motorem?
Atd.
Hodně štěstí v budování důvěry a zjišťování potřeb Vašich zákazníků.
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář