Domlouvání schůzek je jednou z nejméně oblíbených obchodních disciplín a úplně nejméně oblíbenou, a troufám si tvrdit pro některé z prodejců až frustrující, je domlouvání schůzek u studených kontaktů. Kolik odmítnutí a nevraživých reakcí musí prodejce spolknout? Určitě víte, že? Zde je každá rada drahá.
V současné době jsou lidé bombardováni spoustou nabídek na schůzky, telefonických nabídek na zboží nebo služby. Jsou neustále vyrušováni při práci svými mobilními telefony. Prostě příliš mnoho komunikace a tak trochu toho mají plné zuby. Nostalgicky bychom mohli zavzpomínat na staré časy, kdy byly jen telefonní budky a stolní telefony. Nicméně se se současností musíme vyrovnat.
Můj tip je tak trochu si s volaným popovídat o tom, že chápete, že v současné době se s ním chce kdekdo sejít, kdekdo mu nabízí vše možné a nemožné. Nechte volaného si postěžovat a opravdu mu rozumějte. Na to mu sdělte, že rozhodně nic po telefonu nenabízíte, ale chcete za ním zajít a zkusit spolu s ním najít, jak mu pomoci v rámci vašeho oboru. Samozřejmě, že to vše musí znít naprosto přirozeně a to, co říkáte, musí být upřímné.
A ještě jeden malý tip. Pokud na začátku telefonátu vnímáte, že je volaný ve stresu nebo naštvaný, oslovte to a zeptejte se, kdy můžete zavolat. Toto dělá zázraky. Když mu po té voláte, řekněte mu, že jste mu volali, ale byl ve stresu a tak jste se domluvili, abyste zavolali teď a že se domluvíte. Uvidíte, že bude daleko vstřícnější.
Hodně štěstí při domlouvání schůzek.
Bohumil Kuba
Bohumil Kuba
Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)
- Jaký je největší omyl v oblasti obchodování? - 28.5.2024
- Jsou všechny námitky od zákazníka opravdu důležité? - 12.4.2024
- Jak si získat zákazníka? - 12.2.2024
Napsat komentář