Když mě potkáte na večírku, nebudu Vám zřejmě mít moc co říct. Pokud byste vedle mě seděli v letadle při dlouhém letu, pravděpodobně bych Vám neřekl za celou cestu ani slovo.
Jsem introvert.
Pokud mě uvidíte na YouTube, Twitteru, v televizním rozhovoru nebo na jednom z mých prodejních seminářů, zřejmě byste neřekli, že pro mě nikdy nebylo snadné začít konverzaci s lidmi, které neznám. Po vysoké škole jsem byl vyděšený z toho, že mám jít na pracovní pohovor, dokud jsem si neuvědomil, že zaměstnavatelé nepřijdou ke mně domů, aby mě zaměstnali.
7 let jsem prodával auta a stejně mi nebylo příjemné oslovit zákazníka. I přesto jsem byl mezi 1% top obchodníků v auto průmyslu.
Můžete se přizpůsobit a být introvert nebo extrovert, v závislosti na situaci. Pokud pořádáte párty, může se z Vás stát extrovert, který drží zábavu, aby se hosté bavili. Ale pokud jste hostem na párty, můžete být introvert. Jako profesionální řečník a trenér jsem se stal extrovertem, abych předával informace. Ale pokud se účastním semináře jako host jsem mnohem více introvertní.Takže, jak se z Vás stane extrovert v prodejních situacích, když se přirozeně cítíte pohodlně jako introvert?
Já používám těchto 7 tipů k tomu, abych vystoupil z mé komfortní zóny:
1. Buďte nadšení.
Já jsem tak nadšený z toho, co prodávám, že se o to musím podělit s celým světem! Pokud jste nadšení z vašeho produktu, myšlenky nebo služby, dáváte málo pozornosti tomu, jak jste vnímáni vy. Místo toho věnujete nadšeně pozornost tomu, co můžete nabídnout a jaký to bude mít přínos pro zákazníka!
2. Vyjděte se své komfortní zóny jednou za den.
Je pro mě velmi důležité dělat věci, které jsou mi nepříjemné. Musíte být odvážní a čelit svým obavám, bez ohledu na to, zda jsou malé či velké. Jednou z nejděsivějších věcí pro mě bylo osobně navštívit zákazníka. Takže jsem se rozhodl, že to bude první věc, kterou každý den udělám, abych překonal svůj strach. Toto mě naplnilo odvahou, sebedůvěrou a změnilo to můj náhled na věc, už jsem neviděl omezení, viděl jsem možnosti.
3. Pozdravte každého, koho potkáte.
Odmítám projít kolem jakékoliv osoby bez toho, abych ji dal najevo, že jsem si jí všiml. Nutím sám sebe, abych se každému podíval do očí a pozdravil ho. Toto je jako cvičení, vytváří to mou schopnost, že se mohu dle libosti rozhodnout, kdy chci být extrovertní, ať už máš prodejní telefonát nebo se jedná o jinou situaci.
4. Jděte ven.
Doslova vystupte ze své komfortní zóny tím, že budete často chodit ven, abyste se mohli stýkat s lidmi. Já když se přestěhuji do nového města, chodím stále na to stejné místo dokola, dokud tam všechny neznám a necítím se tam příjemně. Stejnou věc jsem udělal s mými dětmi, každý den ráno jsem je bral do stejného obchodu s potravinami, dokud pro ně prostředí obchodu nebylo natolik známé, že byly schopné si tam otevřeně povídat všemi lidmi, kteří tam pracovali.
5. Pomožte ostatním s jejich prodejem.
Pokud mám za sebou několik dní, kdy se mi nepodaří uzavřít obchod, nabídnu mou pomoc ostatním obchodníkům. Je to skvělý způsob, jak to dostat ven ze své hlavy, protože několik nepovedených obchodů vás jednoduše dostane do stavu, kdy se začnete uzavírat (introvertovat) a budete cítit úzkost. Ale tím, že budete pracovat na zakázce někoho jiného, kde nemáte co ztratit, se začnete otevírat, budete se cítit uvolněnější a získáte zpět svou sebedůvěru. Jakmile pomůžete prodat někomu jinému, co nejdříve se vrhněte zpět do vašeho prodeje.
6. Buďte tak vytrvalí, až to bude ostatním vadit.
V životě nebo v byznysu se nestanete úspěšnými, když vás nebude nikdo kritizovat, speciálně to platí v obchodě. Musíte sledovat zákazníky do takové míry, až si na to začnou skutečně stěžovat. A jakmile si začnou stěžovat, musíte v tom pokračovat dokud vás nebudou obdivovat za vaši vytrvalost. Pokud věříte svému produktu, společnosti a sami sobě, budete ochotní vytrvat i za cenu toho, že budete kritizováni.
7. Pracujte naplno.
Pokud jste neustále v běhu, nemáte čas se cítit nepříjemně nebo o sobě pochybovat. Pokud jste naplno vytížení, musíte požádat ostatní o pomoc a mluvit s nimi, protože běháte ze schůzky na schůzku. Tak běžte do toho a rozjeďte to!
Doufám, že vám to pomůže.
Přeji hodně zdaru.
Grant Cardone
Autorem článku je Grant Cardone. Obchodník, mezinárodní řečník a expert na prodejní dovednosti. Pomáhá firmám, aby byly úspěšnější v prodeji, především tak, že odhaluje nevyužité možnosti a nastavuje obchodní procesy tak, aby byly efektivnější. Pracoval se společnostmi jako Google, Sprint, Aflac, Toyota, GM, Ford, atd. Sám vlastní a řídí čtyři úspěšné společnosti.
Napsat komentář