TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

11.11.2015 by Martin Staněk Napište komentář

Zákazník, kterého je lepší nemít

Možná jste prodejci, možná prodejce řídíte a možná obojí.

Proč se stávají “záhady” typu, že zkušený prodejce, který ví o našem produktu nejvíce přestává prodávat, proč má problémy?

Co je za tím, že prodejci “dojde energie” nemá potom rád zákazníky, kolegové ho štvou a vlastně mu vadí celá firma.

Tipy-pro-prodej_zákazník-kterého-raději-nemít

Vždy jsem nechápal příčinu i své demotivace v prodeji a častokrát to odnesli nevinní lidé. Dokonce znám případ, kdy prodejce, který si docela dobře vydělával, tak po nějaké době v prodeji raději šel pracovat manuálně a vrátil se zpět k bolavým zádům a menší výplatě.

Je více činitelů, které demotivují prodejce, ale je jeden, který je velice častý a zákeřně skrytý.

Ten činitel se jmenuje “zákazník, kterého je lépe raději nemít”.

80% zákazníků jsou většinou v pohodě. 17,5% zákazníků jsou problematičtí a zhruba 2,5% “zákazníků” jsou opravdu ti, kteří dokáží prodejci nenápadně “prostřelit hlavu”. Jsou obory které mají větší koncentraci těchto “odstřelovačů” (řetězce a státní správa), ale v průměru by se takto dalo počítat.

Pokud bychom udělali pokus, že bychom rozdali za speciální cenu novou Škodu Octávii a udělali bychom speciální propagační akci, kde by byla sleva z 550 tisíc na 50 tisíc. Tak v průměru 80 lidí bude nadšeno nebo spokojeno, 16 lidí budou na něco “mrčet” a 3 lidi budou tuto akci následně pomlouvat: “to mi řekněte, proč nemáme i servis zdarma, no jo Škodovka šetří, nikdy nic neudělají pořádně”. A další jedovaté (s prominutím) kecy.

Prodejce, který nechce skončit v Bohnicích by měl vědět, jak rozpoznat tyto “specialisty”, kteří se vyznačují tím, že dokáží rozhodit člověka někdy i na několik měsíců.

Těch znaků je více, ale zde jsou ty hlavní: Tipy-pro-prodej_prázdná-nádrž-s-energií

– při obchodním jednání se docela brzo začnete cítit divně a budete mít pocit, že vše děláte špatně a že i vaše firma je špatná a nehodná toho zákazníka a vlastně můžete být rádi, že si zákazník vezme zboží, které mu prodáváte totálně bez zisku nebo i ve ztrátě

– jedovaté kritizování ostatních dodavatelů nebo předchozích prodejců, pozor ta jedovatost může být vyjádřeně skrytě

– snaha o nestandardní jednání, ve smyslu vmanipulovat vás do machinací s DPH, prodej bez dokladu atd., toto potom dokáže “fantasticky” použít proti vám

Toto je pár znaků, které můžou dopředu identifikovat vleklé problémy vaší firmy.

Ještě jeden poznatek z praxe. Pozor na příliš jednoduché začátky, kde jde vše až moc hladce a něco vám říká pozor.

Dejte na svůj pocit a jakmile se začnete moc sledovat a pochybovat a uslyšíte jízlivou kritiku, tak oči a uši nastražené a dobře pozorujte a dejte i na svou intuici. Ta někdy vidí více dopředu, než rozum.

Prodejcům, lidem, kterým chybí energie nebo motivace se často stává, že jim tu energii a motivaci někdo bere. Nebojte se někdy zákazníka, který má tyto indikátory pustit k vodě. A motivace a dobrá nálada a pocit z prodeje a ze života bude zpět.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Martin Staněk

Obchodník, konzultant a trenér prodejních dovedností
Za více než 20 let aktivního obchodování jsem si ověřil, co spolehlivě funguje a rád bych inspiroval prostřednictvím svých nápadů a postřehů další obchodníky k tomu, že prodej nemusí být boj.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Martin Staněk (zobrazit všechny)

  • Aby na konci jednání byl uzavřený obchod. - 20.6.2024
  • Co je častá příčina, proč se obchodníkovi nedaří? - 30.3.2023
  • Jak v prodeji zvládnout pochybnosti o ceně? - 23.6.2022

Zařazeno pod: Články

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in