Zákazníci si mohou koupit produkt či službu, kterou prodáváte jinde a proto k nim buďte zdvořilí, respektujte je a prokažte jim vděčnost za to, že si zvolili právě vás.
Překročte očekávání zákazníka tím, že mu poskytnete vynikající zákaznický servis. Profesionálové mají kontrolu nad zákaznickým servisem a nepředávají servis na nikoho jiného. Poskytujte vynikající zákaznický servis před prodejem, během prodeje a po prodeji.
Vnímejte servis zákazníkům jako příležitost. Velká část zákaznického servisu je právě o používání dobrých způsobů, slušného chování. Dobré způsoby a chování jsou známkou profesionality a respektu a zvyšují vaše šance na trhu.
Zde je 5 rychlých tipů:
1. Nepřerušujte zákazníka.
Vyvarujte se chyby, že vašeho zákazníka nebudete poslouchat. Berte porozumění zákazníkovi jako vaší prioritu. Přerušování zákazníka ukazuje neúctu a nikdy nezlepšuje vztahy.
2. Věnujte zákazníkovi pozornost.
Neposílejte e-maily ani netelefonujte, když se věnujete zákazníkovi. Toto je čas, kdy nepotřebujete zvládat více věcí najednou, věnujte svou pozornost jen zákazníkovi. Nepozornost vás může stát zakázku. Respektujte osobu před vámi s plným nasazením.
3. Poděkujte.
Poděkujte svým zákazníkům. Řekněte jim to osobně, napište jim nebo zavolejte. Text „velmi si cením toho, že jste mým zákazníkem“ je silné prohlášení.
4. Podržte druhým dveře.
Nebuďte první, kdo prochází dveřmi. Podržte dveře pro ostatní bez ohledu na jejich pozici. Lidé s dobrými způsoby jsou zodpovědní lidé, kteří hledají příležitosti, jak být k ostatním slušní. Podržení dveří pro cizího člověka je známka zdvořilosti.
5. Nezapomeňte zákazníkovi potvrdit jeho komunikaci.
Než zákazníkovi na cokoliv odpovíte, dejte mu najevo, že jste ho slyšeli. Potvrďte mu, že jste jeho komunikaci obdrželi. Pouhé naslouchání bez potvrzení může způsobit, že zákazník bude mít pocit, že mu obchodník nevěnuje pozornost. Může to vnímat tak, že není respektován.
Použijte tyto tipy, abyste patřili mezi špičku obchodníků. Pokračujte ve zjišťování toho, jak můžete pro své klienty udělat více, jak jim můžete pomoci a jak můžete překonávat jejich očekávání.
Buďte profesionály v zákaznickém servisu, buďte skvělými obchodníky!
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář