TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

9.12.2022 by Jana Guráňová Napište komentář

Proč se zákazník mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší kvalitu?

Co musím udělat, aby zákazník vnímal produkt stejně jako já a chtěl ho koupit? Kladete si také někdy tuto otázku? Co je to co přiměje zákazníka ke koupi? Proč jde s vámi do spolupráce? A proč se mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší parametry, kvalitu, služby?

Občas od obchodníků slýchám, že zákazník po jejich návštěvě poděkuje za prezentaci, a koupí u konkurence, která je například i méně kvalitní. Pak se stane to, že se zákazník za půl roku vrátí a v podstatě vynadá obchodníkovi, proč mu nevysvětlil, že konkurence je sice levnější, ale je horší v kvalitě dodávaných služeb a zboží. A tady mnoho obchodníků ztrácí trpělivost. Vždyť jsem mu argumentoval, tak proč si stěžuje!

Jak ukázat zákazníkovi výhody a nejít s ním do sporu?

Často se stane, že zákazník i obchodník vidí věci rozdílně. Obchodník vidí parametry, popis, rychlost, servis. Je to plno technických věcí, kterým mnohdy zákazník ani nerozumí. Ale i přesto se obchodník snaží tyto své myšlenky zákazníkovi vnutit. A co tedy vidí zákazník? Zákazníci vnímají výhody, které pro ně daný výrobek nebo služba mají. Je to nějaký DŮVOD, PROČ si výrobek koupit. Znáte důvody vašich zákazníků?

Základem dobrého obchodního jednání je příprava, kterou mnozí obchodníci podceňují. Je dobré mít informace o tom, jaké problémy může mít váš zákazník. Připravte se na jednání tak, že vaše argumenty, to v čem jste dobří, převrátíte do otázek. Například: Jste nejrychlejší v servisu? „Jak je pro Vás důležitá rychlost servisu?“ Otázky si klidně napište a použijte tuto přípravu u zákazníka. Někdy pomůže si tyto otázky s někým natrénovat. Věřte mi, že není nic horšího než to, že otázky, které máte v hlavě, vás u zákazníka nenapadnou.

Jak navázat se zákazníkem dobrou komunikaci, kdy spolu mluvíte jako partneři?

Samotné jednání by mělo být o tom, že se opravdu budete zajímat, jak má v současnosti věci vyřešené, jak je s tím spokojený, co zákazníka trápí, čeho se obává a kde mu můžete pomoci a co spoluprací s vámi získá. Najděte přesně jeho DŮVOD KE KOUPI. Pamatujte, mnoho důvodů se může opakovat, ale každý zákazník má svůj důvod! Zde je dobré dát zákazníkovi opravdový zájem o jeho potřeby a vyslechnout ho. Základem je tedy opravdový DIALOG. Ne být zajímavý, nevnucovat své myšlenky, ale zajímat se! Tím, že se budete zajímat vy, stane se to, že zákazník se začne zajímat o to, co mu přinášíte.

Pokud není skutečný důvod ke koupi a vy sami nejste přesvědčeni, že zákazníkovi váš produkt, nebo služba něco vyřeší, nemá moc smysl pokračovat prezentací. Tady se rozhodněte, zda je to váš zákazník. Pokud ano, tak na další jednání zkuste najít něco, kde zákazníkovi pomocí správně mířených otázek ukážete důvod, proč do toho jít právě s vámi. Taky se může stát, že zákazník opravdu nic nepotřebuje.

Takže, kdybychom to měli shrnout, co je důležité – je potřeba dát důraz:
– dobrá příprava a znalost problémů zákazníka a toho co mu může spolupráce s námi vyřešit,

– příjemný rozhovor se zákazníkem, kdy ho pomocí dobře mířených otázek navedete k tomu, že to co vy nabízíte, skutečně potřebuje a vyřeší mu jeho situaci.

 

Vyzkoušejte to a dejte vědět, jak se vám v obchodování daří.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Jana Guráňová

Obchodnice a konzultantka
Jana se věnuje aktivnímu obchodování od roku 2014. Předtím pracovala v telekomunikacích a byla často spíše na "druhé straně stolu" jako zákazník. Je také zkušenou konzultantkou, pomáhá klientům, aby jejich firmy fungovaly efektivněji a byly lépe zorganizované.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Jana Guráňová (zobrazit všechny)

  • Jak souvisí emoce a obchod? - 20.5.2025
  • Jak obnovit chuť obchodovat? - 23.9.2024
  • Jak si domluvit schůzku, aby to nebyla dřina? - 6.9.2023

Zařazeno pod: Články, Inspirace, Motivace, Zajímavosti

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in