TIPY PRO PRODEJ

Aby prodej nebyl boj

  • Úvod
  • Videa
  • Články
  • Rozhovory
  • Test pro obchodníky
  • Autoři
  • Kontakt

27.7.2023 by Pavel Ranc Napište komentář

Jak zvládnout okurkovou sezónu v prodeji?

Takže narovinu. Přes léto přece nechce rozumný obchodník otravovat své zákazníky, protože oni si chtějí také vydechnout a načerpat síly během dovolených, že? A kdo by měl chuť vyjednávat, když jsou taková horka? Stejně, pokud se i něco dohodne, vrátíme se k tomu se zákazníky až po prázdninách a všechno pak může být jinak. Buďme efektivní a vyřešme to pak z jedné vody načisto.

Argumenty, proč chodit do práce v kraťasech, tričku a žabkách během letních měsíců, protože k zákazníkům je zbytečné jezdit, z obchodního oddělení jen srší. Ano, během léta je to u zákazníků v mnoha branžích klidnější, ale o to více se na letní měsíce těší obchodník profesionál. Protože v létě je čas, dát do pořádku resty a nachystat se na plnou sezónu, která po prázdninách opět přijde.

Pokud jako obchodník sepisujete seznam restů vůči klientům, rozhodně najdete i zapomenutý obchodní potenciál, který můžete zobchodovat.

Podobné je to, když procházíte seznamy svých zákazníků, a filtrujete si:

  • jaké dělají obraty a s jakou marží,
  • co přestali u vás objednávat (zajímá vás proč?),
  • co naopak objednávat začali (proč?),
  • jaká je výše jejich pohledávek po lhůtě splatnosti (proč?).

Narazíte na mnoho souvislostí, které si nedokážete vysvětlit a bylo by dobré klienty navštívit ze dvou důvodů:

a) vyjasnit si nesrovnalosti,

b) zužitkovat odhalený obchodní potenciál.

Při procházení zápisů z jednání u konkrétních klient a analýze vzájemné spolupráce můžete také stanovit obchodní strategii u jednotlivých klientů. Uděláte si představu o dalších krocích, které vůči nim můžete podniknout a podpořit tak v co největší míře vzájemnou spolupráci a obrat, který s nimi realizujete. Potřebují vaši zákazníci aktuální vzorky? Bylo by užitečné je proškolit ohledně novinek ve vašem portfoliu? Měnila se vaše cenová politika a bylo by dobré alespoň ty nejlepší zákazníky objet a probrat s nimi další spolupráci a udržet si jejich podporu?

Kromě toho, nemusíte za zákazníky jezdit jen proto, abyste prodali. Zastavte se za nimi prostě jen na kávu. Každé jednání nemusí být o tlaku na obchod, ale pokud je obchod možný, prodávejte!

Hodně štěstí!

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
  • Autor
  • Nejnovější příspěvky
Avatar photo

Pavel Ranc

Obchodování se aktivně věnuji od roku 1999. Působím také jako konzultant a lektor pro oblast managementu a marketingu. Pomáhám podnikatelům a manažerům s organizací jejich práce a práce jejich zaměstnanců. Mým hlavním cílem je ulehčit těmto důležitým lidem jejich náročnou práci.
Avatar photo

Nejnovější příspěvky autora Pavel Ranc (zobrazit všechny)

  • Chcete zvýšit příjem? Pracujte na důvěře! - 28.3.2024
  • Jak zvládnout okurkovou sezónu v prodeji? - 27.7.2023
  • Nejobdivovanější a nejcennější profese? Obchodník! - 16.2.2017

Zařazeno pod: Články, Inspirace, Motivace, Zajímavosti

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete dělat obchod, který může firmám i lidem zlepšit život?

Chci vědět víc!

Nejnovější příspěvky

  • Jak souvisí emoce a obchod?
  • Co je nejčastější chyba, kterou firmy v obchodě dělají?
  • Obchodník dnes musí v první řadě umět prodat sám sebe.
  • Jak obnovit chuť obchodovat?
  • Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu.

Rubriky

  • Články
  • Inspirace
  • Motivace
  • Rozhovory
  • Video tipy
  • Zajímavosti

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in