O projektu
Možná si říkáte, proč za vznikem stránky „tipy pro prodej“ stojí personalistka.
Důvod je vlastně jednoduchý. Mým cílem je zlepšit PR pozice obchodníka ve společnosti a možná i trochu pomoct všem, kteří se pro tuto práci rozhodli a chtějí se jí věnovat, ať si o tom myslí kdo chce co chce.
A jak tato myšlenka vlastně vznikla?
Mojí náplní práce je především neustálé, aktivní hledání schopných obchodníků do týmu naší společnosti Business Success. Jako personalistka se s obchodníky setkávám pravidelně od roku 2011 a za poslední 4 roky mi prošlo rukama více jak 3000 lidí, kteří se hlásili na obchodní pozici.
Díky těmto lidem jsem toho o prodeji hodně zjistila.
Jedna z věcí, na kterou jsem při své práci narazila, byla „pověst“ obchodní pozice ve společnosti. Lidé často vnímají obchodníky jako manipulátory. Jako někoho, kdo lidem nutí své produkty či služby, aby z toho měl prospěch hlavně on sám a aby „vzal zákazníky na hůl“. Tato pověst není pro obchodníky velkým povzbuzením. A setkala jsem se s velmi šikovnými lidmi, kteří právě kvůli těmto domněnkám nechtějí začít obchodovat.
A přitom když jsem se zeptala úspěšných obchodníků, kteří svou práci nějaký ten pátek dělají, dostala jsem většinou pozitivní odpovědi. Obchod pro ně je nejen denní chleba, ale také zábava, výzva, práce kterou mají rádi, i když to někdy není úplně lehké nebo možná právě proto, a příležitost jak pomáhat klientům a vidět výsledky své práce.
A tak jsem se rozhodla podpořit trochu PR obchodní pozice. Protože obchod je krásná disciplína.
Takže tak vznikla stránka „Tipy pro prodej“.
Cílem této stránky je dát obchodníkům tipy, které vycházejí z dlouholetých zkušeností úspěšných obchodníků. Ukázat jim, že i když se jim třeba zrovna nedaří, tak nemají házet flintu do žita. A třeba i vzbudit zájem o obchodování u těch, kteří dosud tyto ambice neměli.
Budu ráda za jakékoliv zpětné vazby na naše příspěvky a také budu ráda, když se s námi podělíte o vlastní zkušenosti, co v prodeji funguje
Přeji hodně úspěchů a ať prodej není BOJ!
Melánie Bulová
autorka projektu Tipy pro prodej, personalistka