Dlouhodobě úspěšný obchodník? Musíte své schopnosti vybrousit k dokonalosti!
Když se někdo chce stát obchodníkem, měl by mít určité základní schopnosti nebo mít myšlenku, že na nich chce zapracovat. Jsou to schopnosti komunikovat, ovlivňovat názor druhého a schopnost být produktivní, což znamená dotahovat věci do konce v potřebném množství. Tento výčet rozhodně platí pro každého, kdo s obchodováním začíná, ale po čase je třeba v sobě objevit nebo vytvořit tréninkem a studiem života další důležité schopnosti. Toto nadstavbové trio je klíčové pro skutečně dlouhodobě úspěšného obchodníka lídra.
„To stačí“ nestačí
První je schopnost myslet ve velkém. Držet se při zdi a mít myšlenku „to stačí“ nebo „takhle velká firma, bože, na to nemám“ nebo „ten člověk má tak vysoké postavení, že se cítím být proti němu malým a bezvýznamným červíkem“…to rozhodně není ono! Myslet ve velkém znamená mít myšlenku na 10x větší obraty, než je komukoli v oboru reálné, znamená to cítit se být povolán obchodovat s lídry na trhu nebo cítit se být povolaným učit další obchodníky a to vše s veškerou pokorou, která existuje. Nemluvím tu o ostrých loktech, necitelnosti a dostat vše za každou cenu, nedívat se napravo nalevo. Prostě mít velmi zdravé a podložené sebevědomí, mít hodnotné a velké cíle podpořené skvělým účelem.
Nenechte se ovlivnit zkušenostmi jiných
A teď se pomalu dostáváme ke druhé schopnosti. Tou je myslet pozitivně i přes všechny ty zažité neúspěchy a zklamání. Když chce být někdo úspěšný a významný ve svém oboru, může i narazit. Nemusí, není to pravidlo, ale může a rozhodně se to děje. Ale i přes to by nikdy, nikdy neměl přijmout myšlenku „to nejde, to je nesmysl“. Nikdy by se neměl spokojit s vysvětlením „to nejde, protože v minulosti to nešlo“. Ne a ne! Vždy každou akci začínejte s čistou myšlenkou „dokážu to, chci to, bude to“ bez čehokoli omezujícího nebo opatrného. Je to vaše myšlenka a co vytvoříte na úrovni myšlenky, stane se realitou. Neoslabujte si ji „zkušenostmi jiných nebo vlastních z minulosti“.
A ještě jedna poznámka. Určitě se stalo, že jste někomu svůj veliký plán nebo cíl řekli a on se na vás velice shovívavě a soucitně podíval a možná měl i poznámku, abyste se drželi při zdi. Co s tím udělat? Je to jednoduché – poděkujte s velikým porozuměním tomuto člověku za názor a víc se tím nezabývejte. Posilte svou myšlenku, svůj cíl a vyrazte na zteč. Jediné, co můžete z minulosti použít, jsou vaše schopnosti komunikovat, ovlivňovat a dotahovat věci do konce.
Co je to kreativita?
Nyní se dostáváme ke schopnosti, která všechny ostatní podtrhne, posílí a dá jim vyšší kvalitu. Je to kreativita. Víte, zabřednout do rutiny je snadné, obzvlášť, když člověk dělá něco velmi, velmi dlouho. Je snadné zapadnout do vyjetých kolejí a po polovině nového roku si uvědomit sakra, já ani nevím, co jsem od ledna dělal. Tak nějak to samo běželo. Člověk pak začne přemýšlet o změně. O změně, která mu umožní být opět kreativní. No vidíte, toto je možná jeden z důvodů vyhoření – člověk přestal dělat věci vědomě a tím kreativně. Co by mohla být kreativita? Mohla by být „dělat věci vědomě a vždy nově“ a když to tak je, mívá člověk velice dobré nápady, jak něco vylepšit, zvládnout ještě lépe nebo neotřelé myšlenky, které ostatní dostávají do stavu velkého šokujícího údivu. To je kreativita.
Pokud i my sami o svých nápadech nepochybujeme a prověříme si je akcí v reálném světě navzdory „nevěřícím Tomášům“, staneme se lídry a žádanými. Vidíte, jak jsou myslet ve velkém, myslet pozitivně a kreativita propojené?
Bohumil Kuba
Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)
- Jaký je největší omyl v oblasti obchodování? - 28.5.2024
- Jsou všechny námitky od zákazníka opravdu důležité? - 12.4.2024
- Jak si získat zákazníka? - 12.2.2024
Napsat komentář