To je otázka, kterou si jistě nejeden obchodník čas od času pokládá. Využíváme své kapacity naplno nebo nás něco drží zpátky a naše výsledky by mohly být mnohem lepší?
Na toto téma proběhla 13. února v Business Success Brno hodinová přednáška, kde dal lektor Martin Staněk účastníkům několik jednoduchých tipů na to, jak být v obchodě úspěšnější.
Na přednášce mimo jiné zaznělo, jak je důležité mít v pořádku soukromí, protože obchodníka a jeho výsledky ovlivňuje zázemí doma z více jak 50 %. Je pravda, že obchodníci se denně setkávají s novými lidmi a často naráží na odmítnutí, což není jednoduché a pokud navíc domácí zázemí příliš nefunguje, nemá obchodník kde dočerpat energii.
Lektor mluvil také o tom, že je důležité si vybírat ty správné klienty. Pokud někde spolupráce nese spíše problémy a zakázky se neustále posouvají či se ruší, zamyslete se, zda takového klienta chcete. Věnujte svůj čas a energii těm, kteří si vás cení.
Velmi důležité jsou v obchodování ty správné otázky. Martin uvedl několik okruhů otázek, které by obchodníci měli svým klientům položit, aby zefektivnili své obchody.
- úvodní otázky – Jak se daří? Co říkáte na …(nějaké současné dění – hokej atp.)?
- odborné otázky – Kolik stránek budete tisknout za den? Na kolik směn stroj pojede?
- doplňující otázky – Rozhoduje o koupi ještě někdo jiný? Jakou cenu určitě nesmíme překročit?
- osobní otázky – Na co konkrétně Vy kladete největší důraz?
Mně osobně hodně zaujal okruh osobních otázek na soukromí. Je zajímavé se svého partnera zeptat například na to, co mu na našem vztahu vyhovuje nejvíc, co bych mohla dělat lépe a podobně. Velmi často se dozvíme zajímavé věci, díky kterým může nás společný vztah fungovat ještě lépe, což zlepšuje naše zázemí doma. Tyto otázky se navíc dají položit i dětem, tam to jen chce trochu větší trpělivost. Z deseti pokusů se pravděpodobně 8x dozvíte něco jako: „Kupovat mi víc bonbónů.“ a tak podobně. 🙂
Za mě to byla inspirativní akce, kde jsem získala zajímavé tipy pro mojí práci i do osobního života.
Pokud Vás zajímá inspirace z oblasti obchodu, můžete navštívit úvodní seminář „Jak zvýšit prodej?“ a věřím, že i tam naleznete spoustu inspirace pro obchod!
Melánie Bulová
Nejnovější příspěvky autora Melánie Bulová (zobrazit všechny)
- Ani nejlepší motivační systém v obchodě nenahradí aktivní řízení šéfa obchodu. - 30.7.2024
- Sales Club – klub pro obchodníky a vedoucí obchodu - 11.6.2024
- Jak klienta „uprezentovat“? - 24.10.2023
Napsat komentář