Asi každý obchodník někdy zažil situaci, kdy si chtěl domluvit schůzku se šéfem firmy, ale nemohl se k němu „probojovat“ přes jeho asistentku.
Dá se s touto situací něco dělat nebo je schůzka zkrátka ztracená?
Je to sice náročnější situace, ale rozhodně bychom neměli asistentku, která nás nechce přepojit na šéfa, považovat za nějakou nepříjemnost. Asistentka pouze dělá svou práci – chrání čas šéfa – a evidentně dobře.
Tak jí to řekněte!
Povězte jí s obdivem, že dělá svou práci dobře, že skvěle chrání čas svého šéfa. Takovou asistentku by chtěl přeci každý šéf.
Důležité ale je, abyste jí to řekli s obdivem a opravdu upřímně. Ne pouze jako trik.
Poté se jí zeptejte, za jakých okolností by považovala vaše setkání s jejím šéfem za zajímavé. Poslouchejte a podle toho reagujte.
Můžete jí navrhnout, že se nejprve zastavíte u ní a vysvětlíte jí, o co jde. A až v případě, že jí to bude dávat smysl, posune věc k šéfovi. Pokud s tím bude asistentka souhlasit, v žádném případě jí nic neprezentujte. Po krátkém představení se ihned zajímejte a ptejte se, jako byste to udělali u šéfa. Asistentka většinou nedokáže dát přesné odpovědi, takže sama bude chtít, aby jednání převzal někdo kompetentní, což je obvykle právě její šéf.
Může se vám stát, že asistentka během telefonátu řekne, abyste poslali nabídku emailem. To může být takový úhybný manévr, snaha o ukončení telefonátu.
Pokud se vám s ní mluví dobře, klidně jí otevřeně řeknete, že se vám chce poslat nabídka asi stejně tak, jako se jí chce tato nabídka číst. Vysvětlete jí, že obecná nabídka většinou není k ničemu. Nejprve potřebujete něco vědět o jejich potřebách, abyste mohli zpracovat nějakou nabídku.
Pokud trvá na zaslání nabídky, tak jí nabídku samozřejmě pošlete.
I když někdy zažíváte odmítnutí, nenechte se ani tak odradit. Poděkujte asistentce za věnovaný čas a rozhovor ukončete. Po nějakém čase to zkusíte zavolat znovu.
Držím vám pěsti a přeji spoustu schůzek.
Bohumil Kuba
Nejnovější příspěvky autora Bohumil Kuba (zobrazit všechny)
- Jaký je největší omyl v oblasti obchodování? - 28.5.2024
- Jsou všechny námitky od zákazníka opravdu důležité? - 12.4.2024
- Jak si získat zákazníka? - 12.2.2024
Napsat komentář